Śniadania bezglutenowe - co zjeść bez glutenu na pierwszy posiłek?

Śniadanie bez glutenu

      O tym, że śniadanie bez glutenu lub z powinno się jeść każdego ranka wiemy wszyscy. Niestety, nie zawsze się to udaje. Jest to jednak jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia, który dodaje nam energii po przebudzeniu i daje siłę do działania. Prawidłowo skomponowane śniadanie to również zapobieganie wielu zaburzeniom, w tym zaburzeniom metabolizmu. Po latach złe nawyki żywieniowe mogą bowiem prowadzić do nadwagi bądź otyłości, czy zaburzeń układu naczyniowego. Warto wyrobić sobie nawyk spożywania śniadania, najpóźniej godzinę po przebudzeniu. Osoby na diecie bezglutenowej powinny szczególnie zadbać o to, aby śniadanie było bogate w wartości odżywcze, aby nie dopuścić do niedoborów witamin i minerałów w organizmie.

Co zjeść bez glutenu na śniadanie?

      Jak zatem powinno wyglądać prawidłowo skomponowane śniadanie i dlaczego powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ten posiłek w diecie dzieci i dorosłych? Na śniadanie bezglutenowe zaleca się spożywanie produktów zbożowych, mlecznych, warzyw i owoców oraz tłuszczów o korzystnym składzie kwasów tłuszczowych. Pamiętajmy, że poświęcając rano 10-15 minut na zrobienie i zjedzenie śniadania, sprawi że będziemy mieli energię na dobry początek dnia, unikniemy napadów głodu oraz senności, a w dodatku mniej będzie ciągnęło nas do słodkich i niezdrowych przekąsek.

 

Bezglutenowe śniadanie do szkoły

      Zdarza się, że w wyniku pośpiechu dziecko zjada swoje śniadanie dopiero w szkole. Najlepiej przygotować śniadanie w takiej formie, aby dziecko mogło łatwo je zjeść rękami. Jednocześnie, trzeba pamiętać o tym, aby było wartościowe i pożywne. Jedzenie „na wynos” dla dziecka lub nastolatka powinno być nie tylko zdrowe, ale też smaczne, wygodne do zjedzenia i atrakcyjne wizualnie, i w miarę możliwości zawierać jego ulubione produkty. Pożywne śniadanie bezglutenowe może składać się choćby ze smacznej kanapki z pastą warzywną lub dobrej jakości wędliną i pomidorem. Jest to nie tylko posiłek wygodny, ale też kompaktowy – można w nim zawrzeć wszystkie składniki niezbędne do tego, by danie było zbilansowane, czyli zawierało niezbędne związki odżywcze. Podstawę oczywiście stanowi tu pieczywo bezglutenowe. Warto wybrać pieczywo dobrej jakości na przykład: Bułki Jasne Vitalfit Superfoods z Ziarnami Bezglutenowe 180g Incola, a także Chleb Ciemny Wieloziarnisty Multigrain Bezglutenowy 320g GFL. Do kanapki można dołączyć jeszcze porcję umytych i pokrojonych owoców, które zapewnią dziecku porcję energii i witamin. Pomoże to też zastąpić niezdrowe słodycze.

 

Śniadanie bezglutenowe do pracy

      Jeśli nie mamy czasu na zjedzenie śniadania w domu, możemy przygotować sobie je do pracy. W naszej ofercie znajduje się wiele produktów, dzięki którym można przygotować smaczne i zdrowe śniadanie na dobry początek dnia. W zakładce produkty bezglutenowe znaleźć można składniki choćby na pyszne kanapki - Chleb Ciemny Vitalfit Superfoods z Ziarnami Bezglutenowy 200g Incola, a także Pasta Słonecznikowa z Papryką Pepperoni Bezglutenowa Bio 180g Zwergenwiese.

      Dla zabieganych sprawdzi się koktajl owocowo-warzywny. W celu wzbogacenia go o błonnik możemy dodać do niego płatki owsiane - Płatki Owsiane Bezglutenowe 400g Incola. W płatkach owsianych znajduje się bardzo dużo błonnika, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. To doskonały pomysł na pożywne i smaczne śniadanie, które doda każdemu zastrzyku energii.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium