Dieta niskobiałkowa - po jakie produkty warto sięgnąć?
Dieta niskobiałkowa - po jakie produkty warto sięgnąć?

Dieta niskobiałkowa – na co zwrócić uwagę?

 

         Skuteczność stosowania diety niskobiałkowej polega na poznaniu najważniejszych zasad diety oraz przestrzeganiu ich. Produkty bez białka polecane są szczególnie w chorobach nerek i wątroby przebiegających z niewydolnością. Zastosowanie diety zapobiega nadmiernemu wytwarzaniu toksycznych dla organizmów produktów przemiany białkowej, chroni zmienione chorobowo narządy – wątrobę i nerki. Dieta niskobiałkowa jest także metodą leczenia schorzeń, w przebiegu których dochodzi do zakłócenia metabolizmu aminokwasów, np. fenyloketonurii.  

 

Zasady diety niskobiałkowej

         Główną zasadą diety niskobiałkowej jest ograniczenie do minimum spożywania białka w diecie. W skrajnych przypadkach należy całkowicie je wyeliminować. Zaleca się, aby spożycie białka w ciągu doby nie przekraczało 40-50 g tj. 0,6-0,7 g/kg masy ciała. Spożywane białko powinno być pełnowartościowe, czyli pochodzenia zwierzęcego (mięso, wędliny, mleko, sery), a także powinno stanowić 75% ogólnej ilości spożywanych w ciągu dnia protein. Potrawy na diecie niskobiałkowej powinny być przygotowywane poprzez gotowanie w wodzie i na parze, duszenie na patelni do smażenia beztłuszczowego, a także poprzez pieczenie bez dodatku tłuszczu.

 

Produkty niskobiałkowe – co można jeść?

         Dieta niskobiałkowa jest dietą leczniczą, dlatego jest niezwykle wymagająca w przestrzeganiu. Należy jednak podkreślić, że stanowi ona jedyny sposób na poprawę stanu zdrowia osoby wymagającej jej stosowania. Warto zaopatrzyć się w specjalistyczne produkty o małej zawartości białka, dzięki którym przygotujemy smaczne i pożywne potrawy.

Osoby będące na diecie niskobiałkowej powinny pamiętać o ograniczeniu takich produktów jak: mleko i przetwory mleczne, jaja, mięso, wędliny, ryby. Do produktów z najniższą zawartością białka należą owoce i warzywa (z wyjątkiem warzyw strączkowych) oraz wybrane produkty zbożowe np. skrobia pszenna lub ziemniaczana.

W naszym sklepie internetowym dostępna jest szeroka oferta produktów spożywczych bez białka. Głównym źródłem węglowodanów są produkty zbożowe. Warto zatem zaopatrzyć się w produkty zbożowe o niskiej zawartości białka. Obowiązkowe produkty w kuchni to makaron niskobiałkowy,  a także pieczywo niskobiałkowe.  W naszym asortymencie można znaleźć również dania gotowe niskobiałkowe.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium