Ziemniaki, ryż, kasza czy makaron?

Co wybrać do obiadu, lepsze ziemniaki czy makaron?

            Często stoimy przed dylematem jaki dodatek wybrać do obiadu, czy lepsze będą ziemniaki czy może makaron? Warto stosować różnorodną dietę i wymiennie spożywać te dodatki. Spośród nich jednak, zdrowszym dodatkiem do obiadu będą ziemniaki. Są one mało kaloryczne, zawierają bardzo dużo potasu, soli mineralnych, witaminy C i witamin z grupy B oraz białka. To warzywo samo w sobie nie jest tuczące, a za to bardzo lekkostrawne. Warto gotować ziemniaki na parze, aby zawierały w sobie jeszcze mniej kalorii. Do obiadu lepiej wybrać ziemniaki bez zbędnych sosów i zasmażki. Bardziej tuczącym dodatkiem do obiadu będzie z pewnością makaron. To mocno skoncentrowane źródło węglowodanów, więc ich udział w diecie powinien być skrupulatnie kontrolowany. Makaron jest jednak wartościowym dodatkiem do obiadu, jeśli nie zawiera tuczących dodatków. Makaron jest bogaty w spore ilości białka, a także żelaza i witaminy B1.

 

Czy ziemniaki są dobre na redukcji?

            Wbrew pozorom ziemniaki są bardzo zdrowe i pomagają w skutecznej diecie redukcyjnej. Ziemniaki są produktami skrobiowymi, co oznacza, że są one - co oczywiste - kaloryczne, jednak spośród produktów skrobiowych ich kaloryczność jest właśnie najmniejsza. Jeśli zastanawiasz się co tuczy najmniej, to właśnie ziemniaki są mniej kaloryczne niż makaron czy ryż. Ziemniaki są dobre przy redukcji, gdyż nie zawierają dużej ilości węglowodanów i kalorii. Warto podkreślić, że ziemniaki same w sobie nie stanowią większego zagrożenia dla osób z nadwagą, pod warunkiem, że jada się je z umiarem oraz bez tłustych i ciężkostrawnych dodatków.

 

Co wybrać do obiadu, lepsza kasza czy ryż?

            Mamy bardzo duży wybór jeśli chodzi o dodatki do obiadu. Tak  naprawdę możemy codziennie jeść inny rodzaj kaszy lub ryżu, wymiennie z ziemniakami i makaronem. Bardzo zdrowymi i wartościowymi dodatkami do obiadu są kasze. Każda kasza wyróżnia się właściwościami zdrowotnymi i walorami smakowymi. Największą zaletą kaszy jest to, że jest lekkostrawna. Może być (zwłaszcza manna) podawana małym dzieciom oraz osobom, które mają problemy z układem pokarmowym. Do obiadu można wybrać kaszę gryczaną, jaglaną, jęczmienną, kukurydzianą i wiele innych. Dodatkowo, każdy rodzaj kaszy zawiera sporo witamin z grupy B, które korzystnie wpływają na układ nerwowy oraz poprawiają wygląd skóry i włosów. A co z ryżem do obiadu? Ryż jako dodatek do obiadu jest również dobrym rozwiązaniem. Najlepiej wybrać wtedy ryż brązowy, gdyż jest on ceniony za wartości odżywcze i dietetyczne. Dzięki temu, że jest poddawany najmniejszej obróbce, zawiera w sobie najwięcej cennych składników i najlepiej wpływa na trawienie. Można go polecić zwłaszcza tym osobom, które się odchudzają. Warto podkreślić, że zarówno kasza jak i ryż są dobrymi dodatkami do obiadu, które opłaca się uwzględnić w zdrowej diecie.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium