Wartościowe produkty na każdą porę dnia

Co zdrowego na śniadanie?

       O tym, że śniadanie powinno się jeść każdego ranka wiemy wszyscy. Niestety często spieszymy się i z tego powodu nie zjadamy wartościowego śniadania. Zdrowe śniadanie to bardzo ważny element dnia. Niejedzenie śniadania ma negatywny wpływ na zdrowie i może pogarszać funkcjonowanie organizmu na wiele różnych sposobów. Skutki niejedzenia śniadania mogą być bardzo poważne.

       Co jeść na śniadanie, żeby cieszyć się zdrowiem? Zaleca się, aby śniadanie było pełnowartościowym posiłkiem, w skład którego powinny wchodzić podstawowe składniki odżywcze, czyli białka, tłuszcze i węglowodany. Pożywnym posiłkiem na śniadanie jest na przykład owsianka, która dostarcza energii oraz wielu witamin i minerałów. Dobrym pomysłem na zdrowe śniadanie jest choćby bezglutenowa owsianka z amarantusem i jabłkami od firmy Amarello, która może być także spożywana przez osoby nietolerujące glutenu. Inne propozycje śniadań to choćby: musli z owocami, omlet, a także pożywny koktajl.

 

Co na obiad zdrowego?

       Obiad jest równie ważnym posiłkiem w ciągu dnia co śniadanie. Zdrowy obiad powinien zawierać wysokowartościowy produkt białkowy oraz warzywa w postaci gotowanej i surowej (jako składnik zup i dodatek do II dań). Obiad jest uważany za główny posiłek w ciągu dnia, dlatego powinien dostarczyć nam niezbędnych kalorii i wartości odżywczych. Wiele osób zastanawia się co jeść na obiad zdrowego, a jednocześnie szybkiego do przygotowania. Na szczęście nie potrzeba wielu składników, żeby stworzyć zdrowe i smaczne danie. Przeciwnie – wystarczy czasami jedynie pół godziny, żeby przygotować nieskomplikowany obiad pełen aromatów i witamin. Do swojego jadłospisu warto włączyć pełnoziarniste makarony, różnego rodzaju kasze, komosę ryżową oraz warzywa. Na zdrowy obiad możemy przygotować także rybę lub dobrej jakości mięso.

 

Co zdrowego na kolację?

        Zdrowa kolacja jest bardzo ważnym posiłkiem w diecie, powinniśmy ją zjadać 2-3 godziny przed snem. Warto pamiętać, że kolacja jako ostatni posiłek w ciągu dnia powinna być urozmaicona, niezbyt obfita, a także lekkostrawna. Co zdrowego na kolację możemy przygotować, aby spełnić te kryteria? W kolacyjnym menu nie powinno zabraknąć: pieczywa mieszanego i pełnoziarnistego, chudego nabiału, zwłaszcza twarogów. Polecany jest kefir, jogurt naturalny lub maślanka. Wskazane są też sycące chude gatunki mięsa, drób i wędlina drobiowa oraz ryby morskie, np. tuńczyk, łosoś. Delektujmy się warzywami i owocami o mniejszej zawartości błonnika. Na zdrową kolację świetnie sprawdzą się sałatki ze świeżych warzyw jak również dania na ciepło.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium