Co jeść jesienią, aby być zdrowym?

Co warto jeść jesienią?

            Jesień to pora roku, podczas której często jesteśmy narażeni na obniżenie odporności i liczne infekcje. Warto zatem zastosować odpowiednią dietę, aby wzmocnić swój organizm. Gdy nadchodzą chłodniejsze dni, wiele osób zastanawia się co jeść jesienią, aby być zdrowym. By cieszyć się energią przez cały dzień i wzmocnić układ odpornościowy, wystarczą tylko nieznaczne modyfikacje diety. Przede wszystkim trzeba skupić się na owocach i warzywach, które zawierają witaminy i minerały i dzięki temu naturalnie wspierają naszą odporność. Jesienią warto jeść produkty takie jak imbir, miód, cytrusy, czosnek, które w naturalny sposób wzmacniają odporność, a tym samym zmniejszają ryzyko zachorowania. Jesienią przede wszystkim trzeba skupić się na owocach i warzywach, które zawierają witaminy i minerały i dzięki temu naturalnie wspierają naszą odporność. Warto wybierać sezonowe owoce i warzywa. Na szczęście jesienią bez trudu znajdziemy sezonowe warzywa i owoce, które są istnymi skarbnicami tak cennych dla nas składników odżywczych. Jesienią najlepiej jeść owoce dzikiej róży, jabłka, gruszki, dynię, jarmuż, kapustę, brukselkę.

 

Jesienna dieta, czyli jaka?

            Wiele osób zastanawia się jak dbać o zdrowie jesienią. Warto wykluczyć ze swojego menu alkohol, żywność wysoko przetworzoną i taką, do której producenci dodają konserwanty i wzmacniacze smaku. Jakość produktów jest niezwykle istotna w zachowaniu odporności. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że nasza odporność zależy od stanu naszych jelit. Warto zadbać, by znalazło się w naszym jesiennym jadłospisie odpowiednio dużo białka, które stanowi budulec dla przeciwciał zwalczających patogeny. Prawdziwymi bombami witaminowymi są też koktajle warzywne i owocowe, które nie tylko dodają energii, ale także wzmacniają organizm. Dieta w okresie jesiennym powinna obfitować również w takie produkty jak czosnek, cebula, cytryna, imbir i kiszonki.

 

Kiszonki na zdrowie

           Jesienna dieta powinna być bogata w kiszonki. Wszelkie kiszonki naturalnie wspierają florę bakteryjną w naszych jelitach. Warto sięgać zatem po kapustę kiszoną oraz kiszone ogórki, które z pewnością poprawią naszą odporność. Kiszonki są zdrowe dla naszego organizmu, gdyż dostarczają sporo witamin B1, B2, B3, które regulują metabolizm oraz zwiększają przyswajalność żelaza, chroniąc przed anemią. Są dość dobrym źródłem witaminy C, A, E, K oraz magnezu, wapnia, fosforu i potasu. Jesienią jedzmy kiszonki na surowo - gotowanie pozbawia je bowiem witaminy C i dobroczynnych bakterii.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium