Wysoki cholesterol - co jeść, aby go obniżyć?
Wysoki cholesterol - co jeść, aby go obniżyć?

Skutki wysokiego cholesterolu – wpływ na zdrowie

      Podwyższony cholesterol to sygnał dla naszego organizmu, że należy wprowadzić zmiany w diecie i trybie życia. Nadmiar cholesterolu jest niezwykle groźny dla naszego zdrowia, a nawet życia dlatego należy podjąć działania aby obniżyć cholesterol. Do pierwszych objawów zaliczamy problemy z koncentracją, biało-żółte zgrubienia i wypukłe plamy – w kącikach oczu, na łokciach, kolanach, ścięgnach Achillesa. Zły cholesterol jest przyczyną problemów z układem krążenia i może prowadzić do miażdżycy, udaru mózgu, zawału serca oraz choroby wieńcowej. Sygnałem niepokojącym może być również dotkliwy ból w nogach lub dyskomfort w kończynach. Wysoki cholesterol może wynikać także z przebiegu cukrzycy, zespołu metabolicznego, niedoczynności tarczycy, chorób nerek.

 

Jak obniżyć cholesterol?

       Wiele osób zmaga się z wysokim cholesterolem. Ważne jest, aby w porę zareagować i wprowadzić zmiany do swojego życia. Nasuwa się wówczas pytanie: jak skutecznie obniżyć cholesterol? Na szczęście istnieją domowe, sprawdzone sposoby, dzięki którym możemy zredukować poziom złego cholesterolu.

      Jeśli zastanawiasz się jak zmniejszyć cholesterol, to koniecznie sprawdź trzy sprawdzone sposoby na jego redukcję. W pierwszej kolejności należy zadbać o zrzucenie zbędnych kilogramów. Następnie, w znaczący sposób trzeba zmienić styl życia na bardziej aktywny. Bez wątpienia, aktywność fizyczna ma w tym przypadku kluczowe znaczenie.  Ważne jest również usunięcie z diety wszystkich źródeł nadmiarowego cholesterolu, czyli zastosowanie diety antycholesterolowej.  

 

Wysoki cholesterol – co jeść?

      Wdrażając do swojego życia zasady diety zmniejszającej cholesterol, warto wiedzieć jakie produkty obniżają cholesterol. W pierwszej kolejności należy zrezygnować z produktów, które mogą wpływać na podniesienie złego cholesterolu. Ze swojej codziennej diety trzeba wykluczyć żywność zawierającą utwardzone tłuszcze roślinne, a także tłuste mięsa, wędliny, parówki, żywność wysoko przetworzoną, tłusty nabiał, smalec, masło, słodycze. Nasycone kwasy tłuszczowe w dużej ilości obecne są także w dwóch olejach roślinnych: oleju palmowym i oleju kokosowym.

      Wiele osób borykających się z problemem zbyt wysokiego cholesterolu zastanawia się co jeść, aby obniżyć cholesterol. Nie da się ukryć, że dobrze skomponowana dieta odgrywa bardzo ważną rolę w zwalczaniu tzw. złego cholesterolu. Do codziennego jadłospisu warto włączyć oliwę z oliwek oraz olej rzepakowy. Zawierają one bowiem jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają zbić wysoki poziom złego cholesterolu. Dlatego w diecie przy wysokim cholesterolu nie może zabraknąć surówek z sosami na bazie oliwy i dań przygotowywanych na oleju rzepakowym. Warto również sięgnąć po produkty zawierające dużo błonnika, który zapobiega przedostawaniu się cholesterolu do krwi, czyli po płatki owsiane, kaszę gryczaną oraz ryż brązowy. Zbawienny wpływ na redukcję złego cholesterolu mają również różnego rodzaju orzechy, a także migdały, które zawierają wielonasycone kwasy tłuszczowe.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium