Dieta bogata w witaminy i minerały - jak ją ułożyć?

Dieta witaminowa – zalety

            W dzisiejszych czasach coraz bardziej doceniamy zdrową żywność, szczególnie dlatego, że mamy przesyt przetworzonych produktów. W wyniku takiego jedzenia mamy większe ryzyko zachorowania na nowotwory, cukrzycę, czy też nadciśnienie tętnicze. Warto przyjrzeć się swojemu jadłospisowi i wprowadzić zasady zdrowego odżywiania do naszego życia. Dieta bogata w witaminy i minerały będzie doskonałym pomysłem na oczyszczenie organizmu i jego regenerację. Taki sposób żywienia pomaga uzupełnić niedobory witaminowe, przyspiesza przemianę materii i oczyszcza organizm. Podstawą diety jest błonnik zawarty w produktach zbożowych, warzywach i owocach. Błonnik usuwa złogi substancji zanieczyszczających przewód pokarmowy i usprawnia pracę jelit. Witaminy zawarte w warzywach i owocach uzupełniają niedobory. Dieta witaminowa poprawia funkcjonowanie organizmu i samopoczucie. Co więcej, sprzyja powolnemu, ale skutecznemu odchudzaniu.  

            Witaminy w diecie odgrywają bardzo dużą rolę. Dobrze zbilansowana dieta nie pozwoli na niedobór najważniejszych witamin i minerałów. Jadłospis oparty o zasady zdrowego odżywiania i Piramidę Zdrowego Żywienia zapewni prawidłową podaż kluczowych składników. Już po miesiącu stosowania zbilansowanej, zdrowej i mądrej diety zobaczymy pierwsze zmiany w naszym wyglądzie. Pamiętajmy, że dieta nie tylko służy do redukcji tkanki tłuszczowej i obniżenia masy ciała. Dieta witaminowa to przede wszystkim inwestycja w zdrowie. Sklep ze zdrową żywnością to miejsce gdzie znajdziesz produkty odpowiednie na taką dietę.

 

Dieta bogata w witaminy i minerały – zasady

            Zbilansowana dieta powinna opierać się o zasadę – jedz częściej, ale mniej. Zaleca się 5-7 posiłków w ciągu dnia. Dieta bogata w witaminy pozwoli uzupełnić ich niedobór w jadłospisie oraz wzmocni układ odpornościowy naszego organizmu. Naturalnym źródłem witamin i składników mineralnych są owoce i warzywa. W związku z czym, nie powinno ich zabraknąć w naszym codziennym menu. Wówczas nie ma potrzeby dodatkowej suplementacji. Odpowiedni balans składników zapewni nam te elementy diety w formie naturalnej – zamiast ich syntetycznych zamienników. W zależności od potrzeb możemy zastosować odpowiednią dietę witaminową. Jeśli zależy nam na poprawie wyglądu skóry, nasza dieta powinna obfitować w produkty bogate w witaminy A, E oraz B. W okresie jesienno-zimowym powinno zależeć nam na wzmocnieniu naturalnej odporności. Zaleca się wówczas spożywanie produktów bogatych w witaminę C, D, E, B6 oraz w cynk. Warto przyglądać się swojemu organizmowi i obserwować niepokojące objawy. Jeśli zauważymy u siebie problemy skórne, dokuczają nam częste infekcje lub mamy problemy żołądkowe, to dieta bogata w odpowiednie witaminy i minerały powinna być pomocna.

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
;
Sklep internetowy Shoper Premium